Patrocinis culturals

Art i experiència tecnològica

Andorra Telecom patrocina la posada en marxa de l’Espai Columba, que acull els frescos de l’església de Santa Coloma. El Ministeri de Cultura aposta per les noves tecnologies per gaudir de l’art d’una manera diferent i ajudar els visitants a conèixer i entendre el nostre patrimoni cultural i, per tant, la nostra història. Andorra Telecom aporta dues pantalles interactives situades a la planta baixa que permeten conèixer la ubicació dels principals monuments i obres del romànic i elaborar el seu propi itinerari.

La col·laboració ha permès igualment incorporar a la primera planta un gran videomosaic Full HD de 20 metres quadrats, format per un total de 18 monitors. La gran pantalla permetrà la projecció d’imatges espectaculars del nostre romànic.

«La connexió i la comunicació a través de la tecnologia són els eixos centrals de la nostra activitat. La col·laboració amb l’Espai Columba ens dona la possibilitat de reivindicar-los i de ser partícips de la divulgació del nostre patrimoni», ha explicat Jordi Nadal.

L’ANDART

Andorra Telecom dona suport, un any més, a la Biennal Andorra L’Andart, una mostra destinada a la divulgació del patrimoni natural i cultural. La tercera edició té el shinrin-yoku, o bany de bosc, com a tema central i concentra les obres de la quarantena d’artistes participants al voltant del llac d’Engolasters. El certamen permet descobrir instal·lacions de FEDA que no s’havien obert mai al públic.

La mostra contribueix a posicionar Andorra com una destinació de referència en la simbiosi entre art i espai natural. Més de 160.000 visitants i un gran impacte en les xarxes i els mitjans de comunicació avalen aquesta edició.

Entre els artistes, de disset nacionalitats diferents, cal destacar la presència del fotògraf JeanPaul Bourdier, amb una selecció d’imatges de gran format, i de Saype, que va portar el seu projecte internacional «Beyond Walls» (Més enllà dels murs), que recorre desenes de països, amb una imatge gegantina de mans entrellaçades dissenyada amb pintura orgànica.

Museu Carmen Thyssen Andorra

Els museus estan canviant. La tecnologia permet al visitant complementar un quadre oferint informació rellevant sobre el context, les obres d’artistes coetanis, els corrents o les influències de l’autor. I aquesta és la funció que fan les pantalles interactives que Andorra Telecom ha posat a la disposició del Museu Carmen Thyssen per enriquir l’experiència dels visitants.

Els amants de l’art gaudeixen aquest 2019 de dues mostres col·lectives de gran interès. La primera d’elles és «Femina Feminae. Les muses i la col·leccionista. De Piazzetta a Delaunay», que es tanca el setembre. La mostra recorre amb 28 obres tres segles d’història a través de la figura femenina, representada per grans mestres de la pintura i l’escultura, com Robert Delaunay, Berthe Morisot, Jean Béraut, Julian Opie o Richard Lindner.

L’altra gran mostra programada, amb continuïtat el 2020, és «Influencers en l’art. De van Goyen al pop art». Compta amb 27 obres en total, tres de les quals són escultures, d’èpoques i estils diferents, que s’interrelacionen gràcies al potencial influenciador que els artistes, voluntàriament o no, han tingut al llarg de la història de l’art. Els espectadors podran veure les obres de Claude Monet, Auguste Rodin, Jan Josefsz van Goyen o Vince Herrera, entre molts altres autors.

Cirque du soleil

La connectivitat és indispensable per a la celebració de grans esdeveniments. L’espectacle estival que ofereix anualment el Cirque du Soleil al país compta amb la col·laboració d’Andorra Telecom com a partner tecnològic.

Les xifres de Rebel, l’homenatge a grans cantants masculins de la companyia canadenca, evidencien l’impacte de la iniciativa. Un total de 103.000 espectadors van seguir els 22 espectacles programats entre el 29 de juny i el 28 de juliol a l’aparcament del Parc Central d’Andorra la Vella amb una ocupació del 97 %. L’espectacle, segons els càlculs efectuats pels organitzadors, Andorra Turisme, té un impacte sobre l’economia del país equivalent als 20,6 milions d’euros.

L’espectacle Rebel gira al voltant de l’amor a través de les grans cançons de rock immortalitzades per les veus masculines més rellevants dels darrers 50 anys.

Voluntaris per la llengua

Andorra Telecom col·labora, un any més, en el programa «Voluntariat per la llengua» del Servei de Política Lingüística del Govern. El projecte, que arriba a la quinzena temporada, uneix les persones que volen millorar els seus coneixements de català amb els voluntaris lingüístics. El lema «No te’l guardis» torna a ser en aquesta edició el reclam per afavorir l’aprenentatge i l’ús del català i, de retruc, la integració al país. Andorra Telecom participa en la promoció del programa fent-ne difusió a través de l’agència comercial i les xarxes socials.

El 2019 es tanca amb un rècord de participació en el programa, amb un total de 67 parelles lingüístiques, algunes de les quals repetien d’anys anteriors.