Particulars

Serveis mòbils

Andorra Telecom centra els seus esforços el 2019 a promocionar entre els usuaris el consum d’Internet a través de la telefonia mòbil tant al país com en itinerància.

Així, celebrem el Dia Internacional d’Internet, el 17 de juny, regalant a tots els usuaris de mòbils de contracte les dades utilitzades durant la jornada. La promoció és molt ben valorada pels nostres clients, el 93 % dels quals en fa ús. Pel que fa al consum, es passa dels 2.850 GB en un dia normal als 5.820 GB, la qual cosa representa un increment lleugerament superior al 100 %. La xarxa mòbil no pateix congestió en cap moment i es pot gaudir de la màxima velocitat durant tota la jornada.

Els mesos de juliol i agost, de major consum de roaming, es doblen les dades mòbils de les tarifes M fins a la XXL, per tal que els clients puguin gaudir fora del país del 100 % de les dades que tenen habitualment a Andorra. La campanya és molt ben rebuda i propicia que 1.500 clients se sumin a les modalitats que inclouen roaming. Durant aquest període, els usuaris consumeixen més de 44.000 GB des de l’estranger, més del doble que l’any anterior. Globalment, més de 50.000 clients gaudeixen del servei d’itinerància. Percentualment,  augmenta en més de 10 punts el nombre de clients que utilitzen les dades en roaming fins a situar-se en el 41 %.

La campanya també té en compte el consum de dades locals. Per a tots aquells clients que es queden al país, es rebaixen a la meitat els preus de les dades extra, per tal que puguin gaudir al màxim de l’estiu a Andorra amb la màxima connectivitat. Aquest gest és molt ben rebut pels clients, que consumeixen més del doble que l’any anterior.

Internet i Telefonia

Andorra Telecom llança a finals de 2018 el perfil d’accés a Internet amb velocitat de 700 Mbps simètrics amb molt bona acceptació. El 2019 es tanca amb més de 2.200 contractacions d’aquest servei d’Internet d’alta velocitat tant entre empreses com particulars. A banda d’aquestes contractacions, els accessos a Internet s’incrementen en uns 1.000 fins a situar-se en els 27.100, de manera que s’assoleix una penetració propera al 90 % sobre el total de llars del país.

Pel que fa a la telefonia, durant tot el 2019 s’efectuen campanyes de trucades als clients amb més consum per donar a conèixer els mòduls de minuts de trucades més adaptats a les seves necessitats, amb percentatges d’èxit propers al 35 %. L’elevat nombre de contractacions evidencia la idoneïtat d’aquests forfets de trucades dissenyats per cobrir les expectatives dels usuaris.

Televisió

El servei de televisió duu a terme al llarg de 2019 un dels seus projectes més ambiciosos. El mes de maig arrenca amb el canvi dels descodificadors de TV a tots els clients del servei per un nou dispositiu molt més modern. També s’hi inclou un nou comandament omnidireccional a través de Bluetooth.

Per dur a terme el canvi dels 14.000 terminals, a més a més de l’agència i dels punts habilitats a Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, es disposa d’una furgoneta tipus food truck que recorre totes les parròquies. La nova plataforma comporta un canvi total en la manera de consumir televisió. La interfície, més visual i intuïtiva, incorpora i potencia funcionalitats com els últims set dies, el retorn a l’inici de tots els canals i la possibilitat d’enregistrar fins a 350 hores, un salt qualitatiu que millora l’experiència dels clients i afavoreix el consum a la carta.

També activem una promoció per agilitzar la transició a la nova plataforma que permet gaudir durant dos mesos de tots els continguts de Movistar+ Total Plus a tots els clients sense cost addicional. En només 1 mes, es canvien més de 10.000 terminals del total de 14.000, fet que reflecteix l’èxit del canvi. El bon funcionament de la nova plataforma fa que la quantitat de clients de la televisió via fibra òptica d’Andorra Telecom augmenti en més de 350, en un servei amb una competència tant forta com Netflix, HBO o Amazon Prime Video entre d’altres.

Durant el primer trimestre de l’any s’efectuen campanyes de comunicació per fer arribar tots els continguts de l’oferta de televisió als nostres clients i s’incorporen promocions com la del Dia del Pare.

Malgrat que el nostre principal subministrador de continguts, Movistar+, renuncia als drets d’emissió de la competició de MotoGP, Andorra Telecom negocia amb el nou proveïdor d’aquesta competició, DAZN. Llancem un paquet per veure-la per només 3 €/mes i arribem a unes 700 llars amb aficionats al motor.